Sehingga Akhir Kata
- Aku Dilahir kerna Allah .. 
Selama 14 tahun aku dibesar kan,aku diberi nama dengan penuh manja '' Ayu'' . Ayuni la nama aku . Semua orang gelar aku ' Ayu' . HAHA,,ayu ke aku nie. tidak lah sgt . aku dilahir pada 1992.. aku membuka mata di kampung yang penuh nama lama-lama.. kampung membunga.. berbunga ke kampung ku itu,tidak sama sekali..cuma kampung itu diberi nama tika orang2 dulu2.. pd atok nan nenek aku lagi. aku kini dibesar kan disini,,nan disini lah aku bermula cerita nan berakhir kn cerita hidup aku,aku amat bahagia bila aku sudah mula membesar,,aku sudah pun matang nan pandai fikir semua benda yang berkaitan benda endah tak endah ..
ya..! aku kini sudah pun menaiki sekolah menegah..yeah !!!! aku remaja sejati,..sejati lah kata kan ... aku sekarang sudah pun form two !! . matang dah kn..fikiran budak2 tuh ,ada lah sikit,, mama kata,,tak kn nk jadi budak lagi kot ! kan dah naik sekolah menegah kan.! so aku jawab,baiklah mama,! sambil senyum2 malu,,hehe permula sekolah pada 020110 . aku sekolah dipemaisuri pedasa,sekolah itu cantik nan aku jadi kan sekolah itu ''cinta sekolah'' . Kini aku kelas yang pertama,,huhu,,sekolah sains kata kan,,memeng feeling otak budak bijak, Bijak ke,tak bijak sangat pun,,sama je macam budak2 lain,hehe... Waaaaahhh,,,aku sayang sekolah ni,,nan aku punya doa untuk semua yang suka berdoa '' --> jom up to pray >>

              '' Ya allah,beri lah aku peluang untuk mumbuka minda nan buka lah hati ku untuk menerima segala ilmu mu,iaitu al-quran nur karim nan ilmu2 lain. sesunggunguhnya engkau maha penyayang nan maha pengasihani'' Amin ya allah !

........................................................................................................................................................................
- setelah 3 bulan aku terus belajar nan belajar aku kini mejalani ujian peperikasaan(exam) . aku terus tekun belajar,belajar dengan penuh semangat nan aku sering bagun malam untuk cari tawakal dari allah,, aku berdoa nan berdoa . aku kini kongsi doa pada semua rakan2..

                                    '' Ya allah,,ya rahman ya rohhim ya karim,,allah allah allah .. ya allah,,maha pendengar segala pemintaan hamba2 mu yang lemah dimuka bumi ini,,esok adalah hari pertama kali aku mula jalani ujian peperikisaan,aku hanya mampu meminta agar aku boleh jawab segala soalan yang diberi esop,sepertimana aku akan mampu untuk menjawab soalan diakhirat nanti, Amin !! .''

- setelah berakhirnya peperiksaan aku kini enjoy ^_^ .. uuummmmmm..,,..,,.. yeaH yeaH yeaH !! enjoy enjoy jgk,,jangan lupa kita cari keredoaan pada yang esa dulu .

                                        ''Ya allah,bersyukur sunguh hati hamba setelah hamba penempuhi segala ujian itu,,alhamduliah ya allah ..''

- lafas lega bila sudah berhasil menyelesaikan satu ujian !! , senyum senyum kembali ke sekolah tercinta..bila aku terfikir,dengan kata-II orang,lebih-II lagi seorang kawan tentang cinta, ' Kenapa awak x bercinta ' . wahh,,soalan itu sungguh memuas kan aku, aku fikir kan cinta itu bleh dimain-main kn,,aku cuba bercinta . - Bila cinta itu datang,aku tertanya-II kenapa aku mesti suka dengan nya,kerana aku cinta ke ?? ? ? ? . namun hati ku menjawab ya ! otak aku jawab jangan ! alamakk,,harus ke x harus ni dalam aku diam2 berfikir. Apa salah nya aku mencuba,. lalu hati ku kata kan ya itu,,aku mencuba.. aku mengenali seseorang jejaka ini yang bernama shahazwan ..!

- sehingga aku mengenali diri nya,,aku sering kali mesaj,call,skype,facebook,ohhh may..!! macam-II lah,huh!!!!!! ......
Tak ngtok ker baca cita tuh hahaha so korang enjoy la syg korang